olric Praksist - Yazar
Mesaj Sayısı : 202 Yaş : 34 Nerden : bizans Puan : 179 Kayıt tarihi : 14/10/08
| Konu: MİMAR SİNAN'DA ALMAN SİNEMASI Ptsi Mart 02, 2009 2:41 pm | |
| Sinema-Tv Merkezi 10 ?ubat sal?–20 mart cuma tarihleri aras?nda Klasik Alman filmlerinden olu?an özel bir seçki sunuyor.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema Televizyon Merkezi, ?stanbul Goethe Enstitüsü ve Türk Güzel Sanatlar Vakf?’n?n katk?lar?yla 10 ?ubat Sal?- 20 Mart Cuma 2009 tarihleri aras?nda on üç filmden olu?an toplu film gösterisi düzenliyor. Gösteride Alman Sinemas?’n?n 1919–1933 y?llar? aras? klasik dönemine ait çe?itli türlerdeki, sesli ve sessiz filmler bir araya getiriliyor. Sinema- TV Merkezi salonlar?ndaki halka aç?k film gösterilerinin bu y?lki ilk bölümünü olu?turan etkinlik bünyesinde Metropolis, Das Cabinett des Dr. Caligari (Dr. Caligari’nin Muayenehanesi), M - Eine Stadt sucht einen Mörder (M- Bir ?ehir Katilini Ar?yor), Der blaue Engel (Mavi Melek), Der Kongress Tanzt (Kongre E?leniyor), Die Rache der Berge (Kör Kocalar), Friedrich Schiller- eine Dichterjugend (Friedrich Schiller–Bir ?airin Gençli?i), Der Letzte Mann (Son Adam), Die Austernprinzessin (?stiridye Prenses), Die Elf Teufel (11 ?eytan), Die Drei von der Tankstelle (Benzin ?stasyonundaki Üçlü), Emil und die Detektive (Emil ve Dedektifler) ve Lachende Erben (Gülen Varisler) adl? filmler ücretsiz izlenebilir. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema-TV Merkezi K??laönü Be?ikta?/?stanbul Tel: 0 212 2749870 Fax: 0 212 2670494 e-mail: sinematv@msu.edu.tr
WE?MAR DÖNEM?: “ALMAN S?NEMASI 1919–1933” Weimar Cumhuriyeti’nin hüküm sürdü?ü 1919–1933 y?llar?nda “Wiemar Sinemas?” olarak adland?r?lan Alman sinemas?, Birinci Dünya Sava??’ndan Nazilerin iktidara geçti?i 1933 y?l?na kadar en parlak y?llar?n? ya?amakla kalmaz, dünya sinemas?nda da ayr?cal?kl? bir dönem olu?turur. Weimar sinemas?n?n d??avurumcu yap?s?, dönemin sosyo-politik özelliklerini yans?t?r. Alman sinemas?n?n bu dönemi teatral kostüm filmleri, stüdyo sanat filmleri ve klasik Alman sinemas? olmak üzere üç bölüme ayr?labilir. Aktör ve aktrislerin oyunculu?u teatraldir. I??k, dekor, kostüm, mimik, makyaj, mizansen, perspektif gibi plastik ö?elerle yarat?lan atmosfer, kahramanlar?n psikolojik durumlar?n? aç?klayan ve destekleyen ö?eler olarak düzenlenir. Böylece sahnelerdeki grafik kompozisyonun film anlat?s?na etkisinden yararlan?l?r. Filmlerin teknik altyap?lar? ve görüntü kaliteleri oldukça yüksektir. Ancak mizansenler genelde gerçekçi olmaktan uzak, ço?unlukla abart?l? ve fantastiktir. Sava?, ekonomik s?k?nt?, i?sizlik gibi toplumsal sorunlarla u?ra?an Weimar Almanya’s?nda Do?u Avrupa ülkelerinden gelen yönetmen, senarist, sanat yönetmeni, görüntü yönetmeni gibi sanatç?larla zenginle?en sinema sanat?, korku, gerilim, bilimkurgu, polisiye, sava? gibi çe?itli türlerin en özgün örneklerini verir. Dr. Caligari’nin Muayenehanesi (Wiene), Bat? Cephesi 1918 (Pabst), Son Adam (F.W. Murnau), Metropolis ve M (Lang) bu filmler aras?ndad?r. Bununla birlikte, politik tutuculu?un yava? yava? iktidar? ele geçirmesiyle film yap?m?n?n zorla?mas?, Fritz Lang, E. W. Murnau, E. A Dupont, Ernst Lubistch, Erich von Stroheim, Wilhelm Dieterle, Joseph von Sternberg, Otto Preminger, Max Ophüls, Paul Leni gibi ünlü yönetmenlerin Amerika’ya göç etmesine neden olur. Bu göçle, sanatsal ve teknik ba?ar?s?yla ün kazanm?? bir üslubun yarat?c?lar? da??l?r, bir stil ortadan kalkar. Ancak, Avrupal? sinemac?lar yeni bir ülkede yeni eserler yaratm??, d??avurumcu sinema günümüze kadar süregelen etkisini korumu?tur. . var fo = new FlashObject("/data/swf/vmenu.swf", "vmenu", "220", "620", "7"); fo.addParam("wmode", "transparent"); fo.addVariable("xmlsrc", "/msu/XmlSiteMap.ashx?id=1"); fo.addVariable("rootId", 13); fo.addVariable("selectedId", 298); fo.write("menu"); | |
|